fredag den 5. august 2016

Grunden til, at jeg overhovedet oprettede en profil på Blogspot, er min overvældende fascination for hækleriets mysterier. Det startede for 10 år siden, hvor min mor sagde, at dét ville jeg aldrig lære. Det er én af de ting, man aldrig skal sige til mig!
Jeg var sikker på, at jeg ikke ville kunne forstå en opskrift, men så længe jeg bare skulle hækle fastmasker frem og tilbage - helt ærligt, hvos svært kan det være? Så jeg lavede den ene skæve lap efter den anden, med tungen lige i munden, vabler på fingrene og sved på panden. Kludene blev alle sammen lagt i en pose til senere brug. Og der ligger de endnu og venter på at blive til et sengetæppe...


Men jeg LÆRTE at hækle, både med og uden opskrift. Jeg er helt klart gladest for at hækle i frihånd, men det går meget hurtigere, hvis jeg kan følge en tekst. Så jeg har som regel mindst et projekt af hver slags i gang. Det er rart at kunne veksle.


Første frihåndsarbejde er stadig et af mine bedste arbejder. Det startede med en masse cirkler og halvkugler, som efterhånden blev sat sammen med rør i forskellige størrelser. Resultatet blev en trold, viste det sig efterhånden. Og da jeg tilfældigvis kender en fyr, der hedder Trolle, vidste jeg ret tidligt, hvem der skulle adoptere bamsen.


Posen er fuld af trafikdræbte dyr. Trolde går ingen steder uden sin madpakke, véd du!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar