fredag den 5. august 2016



Mød Jake! Denne gang var det en 5-årig legekammerat, der manglede en bamse. Han havde rigtig svært ved at vælge, hvad han egentlig gerne ville have, men til sidst besluttede han sig for, at det skulle være Disney's Pirate Jake. Jeg kunne ikke finde en opskrift, jeg kunne lide (knægten er noget helt specielt for os), så jeg måtte i gang med at kværne en masse tegnefilm på TV for at se, hvordan gutten egentlig så ud.


Det var første gang, hvor jeg følte, at improvisationerne virkede i første forsøg. Der er meget lidt, der blevet ændret undervejs. Det er en ret stor ting for mig, for jeg kommer hurtigt til at lave den ene arm for lang, eller et ben for tykt. Men kun håret gave mig udfordringer. Det endte med, at jeg lavede en masse bittesmå, skæve og lidt for lange kræmmerhuse, som blev riet sammen i kanten. Derefter blev der syet med lidt strammere sting, så "håret" kom til at se mere rigtigt ud.


Jeg tror ikke, jeg bruger ret mange traditionelle sy-sting. Det vigtigste for mig er, at det ser rigtigt ud, og at det holder. Hvis det bliver FOR jævne sting, kommer det til at se unaturligt ud, synes jeg.


Knægten blev rigtig glad. Jake har både været med til første skoledag og alle ture med familien, og i lang tid ville han ikke sove uden bamsen ved siden af sig. Så er det dælme sjovt at give gaver :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar